Απόστολος Γεραλής – Με τον αέρα της ζωής της υπαίθρου

Άρωμα γυναίκας στη ζωγραφική – Η γυναικεία μορφή, με τη χάρη, την ομορφιά, την περιβολή, τα ανθηρά της χρώματα, προσθέτει ένα δυνατό και πάντα αισθητό άρωμα στη ζωγραφική. Ο τρίτος τόμο της σειράς «Θησαυροί της Εθνικής Πινακοθήκης», είναι αφιερωμένος στη γυναίκα. Η γυναίκα υπήρξε μία ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης για τους καλλιτέχνες από τότε που δημιουργήθηκε η τέχνη. […] Μεταξύ των ζωγράφων της έκθεσης ήταν φυσικά και ο Απόστολος Γεραλής ο οποίος ζωγράφισε την γυναικεία φιγούρα μέσα σ’ ένα περιβάλλον αγροτικό – του χωριάτικου συνήθως σπιτιού.

Απόστολος Γεραλής: Μυτιλήνη 1886 – Αθήνα 1983
ap_geralis_kydonia
Απόστολος Γεραλής – Κυδώνια με μπλε τσαγιέρα

Η οικογένεια Γεραλή από τον Τρύγονα της Λέσβου έβγαλε τους ζωγράφους: Λουκά Γεραλή, και τον Απόστολο Γεραλή νεώτερο αδελφό του.

Ο Απόστολος ασχολήθηκε ως επί το πλείστον με θέματα της υπαίθρου όπου πρωτοστατεί συνήθως η γυναικεία φιγούρα.

geralisCapture
Απόστολος Γεραλής Η Αρραβωνιασμένη

Ο υπαιθρισμός του χαρακτηρίζεται από την ακαδημαϊκή τεχνική – δηλαδή την αυστηρότητα των γραμμών μέσα από ένα σταθερό, περίγραμμα όπου το φως επιβάλλεται με τις αντιθέσεις των φωτοσκιάσεων δίνοντας έμφαση σ’ ένα αναπάντεχο λευκό.

Επίσης σκηνές στο εσωτερικό των σπιτιών όπου σαν ιδέα πολλές φορές κυριαρχεί η έννοια της αναμονής, του προϋπαντήματος. Οι γυναικείες φιγούρες πρωτοστατούν στα θέματα του: η τυπική φορεσιά των γυναικών της υπαίθρου ή των χωριών με το μαντήλι στο κεφάλι (κεφαλοδέσιμο), την ποδιά, το μπολερό συνήθως μπροστά από το μαγκάλι. Στα έργα αυτά η γυναικεία φιγούρα συνήθως βρίσκεται μόνη ασχολούμενη με κάποια εργασία ή παρακολουθώντας κάτι  ή κάποιον.

ap_geralis_gyn
Απόστολος Γεραλής – Ψήνοντας στο μαγκάλι

Επίσης ζωγράφισε τις απλές οικιακές ασχολίες όπως το πότισμα των λουλουδιών, το κέντημα, το ψήσιμο στο μαγκάλι. Οι σκηνές στο ύπαιθρο χαρακτηρίζονται από την ελαφράδα του τοπίου αλλά και του ανθρώπινου σώματος που εναρμονίζεται μαζί μ’ αυτό σε μια οικεία σύμπραξη.

Τα χρώματα τώρα ξεφεύγουν από τον αυστηρό ακαδημαϊσμό και ακολουθούν τα παστέλ της ώχρας του ξερού χόρτου του σταριού, καθώς συμπλέκονται με τις ελαφρές, ανοιχτόχρωμες φορεσιές των κατοίκων.

Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας και είχε δασκάλους τους Γερανιώτη, Βικάτο, Ροϊλό, Ιακωβίδη. Ως κάτοχος υποτροφίας πήγε στο Παρίσι στη Σχολή Julienne.

ζωγραφικά έργα πηγή: paletaart.wordpress.com – Απόστολος Γεραλής, eikastikon.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s