Γεώργιος Ροϊλός

Γεωργιος Ροιλος 1867 – 1928
Self-portrait, Geogios Roilos.jpg
«Self-portrait, Geogios Roilos» από τον Γεώργιος Ροϊλός – History of Greek Nation. Υπό την άδεια Κοινό Κτήμα μέσω Wikimedia Commons.

Συντροφιά με τη μεγαλοφυία ενός μεγάλου ζωγράφου: Μια επικοδομητική Επιτέλους Ταύτιση Κοιτώντας αυτό τον πίνακα του Γιώργου Ροϊλού σε καθηλώνει η ματιά του καλλιτέχνη. Εξεταστική συνάμα αγέρωχη, αινιγματική συνάμα οικεία, νοιώθεις πως κοντά σου βρίσκεται ένας άνθρωπος που μπορεί να εισχωρήσει στα κατάβαθα του είναι σου. Δεν είσαι μόνος σε συντροφεύει η μεγαλοφυία ενός μεγάλου ζωγράφου. Πως θα μπορούσε να μη δει εσένα και την ψυχή σου, κάποιος που εισχωρεί στις λεπτομέρειες, στη βαθύτερη φύση των πραγμάτων που τον περιβάλλουν; Έτσι όπως κοιτούσε τα πράγματα ο Ροϊλός – με τη διεισδυτική ματιά του μεγάλου καλλιτέχνη, το ίδιο βρίσκεται απέναντι σου και σε παρατηρεί με την λίγο υπεροπτική ματιά ενός αριστοκράτη που ξέρει να επιβάλλεται στις καταστάσεις, πολλές φορές και να τις καθορίζει. Μια μελαγχολία βρίσκεται διάχυτη στο πρόσωπο με τα ευγενή χαρακτηριστικά και την πράα ηρεμία, μια ρυτίδα ανάμεσα στα μάτια υπογραμμίζει την έκφραση – λίγο πριν κάποια έξοδο, μια σημαντική συνάντηση από την οποία προσδοκάς κάτι που κι εσύ ο ίδιος δεν ξέρεις τι μπορεί να είναι. Μια ουδέτερη προσέγγιση ή μια βαθύτερη υπόσχεση;

Roilos-georgios-plystres-venetia.jpeg
Γεώργιος Ροϊλός – Πλύστρες στη Βενετία

«Roilos-georgios-plystres-venetia» από τον Γεώργιος Ροϊλός (1867-1928) – Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, http://2.bp.blogspot.com/_wP4yFbs-lZs/Sa1b3XZ1jcI/AAAAAAAAAQY/jyCw2GOd0to/s1600-h/%CE%A1%CE%BF%CF%8A%CE%BB%CE%BF%CF%82+%CE%93%CE%B5%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%A0%CE%BB%CF%8D%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B5%CF%82+%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD+%CE%92%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%B1.jpg. Υπό την άδεια κοινό κτήμα» href=»Roilos-georgios-plystres-venetia.jpeg»>κοινό κτήμα μέσω Βικιπαίδεια.

Γεώριος Ροϊλός: Στεμνίτσα Γορτυνίας (Αρκαδία) 1867 – Αθήνα 1928 Σημαντικός εκπρόσωπος της Σχολής του Μονάχου προσωπογράφος και τοπιογράφος. Από το 1910 διαδέχθηκε τον Γιώργο Ιακωβίδη στο μάθημα της ελαιογραφίας στη ΑΣΚΤ αλλά σύντομα ξέφυγε από τον αυστηρό ακαδημαϊσμό των προκατόχων του εισάγοντας μια μεγαλύτερη ελευθερία στο σχέδιο, τα χρώματα την τεχνική που έφθανε στα όρια του καθαρού Ιμπρεσσιονισμού (βλέπε έργο «πλύστρες στη Βενετία»). Ο Ροϊλός σπούδασε ζωγραφική στη σχολή Τεχνών (μετέπειτα ΑΣΚΤ) στην Αθήνα, έχοντας για δάσκαλο τον Νικηφόρο Λύτρα. Το 1888 πηγαίνει στο Μόναχο μαθητεύοντας υπό τον (Τήνιο) Νικόλαο Γύζη. Το 1890 μεταβαίνει στο Παρίσι για να ολοκληρώσει τις σπουδές του κοντά στον Benjamin Constant και τον Paul Laurence.

Τοπιογραφία με θάλασσα.jpg
Γεώργιος Ροϊλός – Τοπιογραφία με θάλασσα

«Τοπιογραφία με θάλασσα» από τον Γεώργιος Ροϊλός – Ιδιωτική Συλλογή. Υπό την άδεια Κοινό Κτήμα μέσω Wikimedia Commons.

Το 1984 επιστρέφει στην Αθήνα και διορίζεται στην έδρα της Αγαλματολογίας ένα χρόνο μετά τον θάνατο του Σπύρου Προσαλέντη. Το 1903 μεταβαίνει στο Λονδίνο και εκλέγεται στο Λίβερπουλ μέλος της Ακαδημίας της πόλης. Το 1908 επιστρέφει στην Αθήνα όπου και διετέλεσε από το 1910 έως το 1927 (ένα χρόνο πριν το θάνατο του) καθηγητής στην έδρα της Ελαιογραφίας στην ΑΣΚΤ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s